Aprèn a pujar el teu certificat digital i a configurar la signatura electrónica de documents amb el següent tutorial
   
932 933 806
Contacta'ns si tens dubtes

Configuración firma electrónica

 Tutorial sobre cómo configurar la firma electrónica de documentos





¿Qué es un certificado digital?

Un certificado digital es un fichero emitido por una autoridad certificadora que permite identificar a una persona de manera electrónica. Si el certificado se utiliza para firmar un documento, se garantiza que el documento no ha sido modificado desde su firma y que ha sido emitido por quien lo firma. Existen diferentes tipos de certificados digitales, siendo el más común el de persona física.


Cómo configurar Contasimple para firmar digitalmente los facturas, presupuestos y albaranes (Así como documentos del disco virtual)


Para poder firmar electrónicamente tanto las facturas emitidas, presupuestos y albaranes en PDF como los ficheros del disco virtual, debes disponer de un certificado digital válido.

En el caso de las facturas en formato FacturaE necesitas disponer de un certificado digital emitido por la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre. Se trata del mismo certificado que puede utilizarse para presentar los impuestos por internet. Si no dispones de uno, puedes solicitarlo siguiendo los pasos del tutorial Obtener el certificado electrónico.

Si no tienes un certificado digital puedes utilizar el de la aplicación. Si utilizas este certificado, Contasimple actuará como garante de la integridad del documento firmado.

A continuación te explicamos cómo importar tu certificado digital en Contasimple para poder firmar electrónicamente los documentos:

1
Dirígete a la pantalla de Configuración abriendo el menú de la esquina superior derecha de la pantalla y haciendo click en Configuración.

accede a configuración
2
Haz click sobre el enlace Certificados digitales

click en certificados digitales
3
Se mostrará la pantalla de Configuración del certificado digital. Arrastra el fichero con el certificado sobre el panel resaltado con una línea discontinua o clicka sobre el botón con el texto Haz click para subir tu certificado y selecciona el certificado a subir.



subir certificado

Si el certificado requiere contraseña, se te solicitará en este momento.

Para que el certificado sea válido para la firma de facturas debe incluir las claves privada y pública en el fichero.

IMPORTANTE: El certificado a subir tiene que tener extensión .PFX o .P12 y contener la clave pública y privada del certificado en el mismo fichero. Si has descargado el certificado desde la web de la Fabrica Nacional de Moneda y Timbre (FNMT), asegúrate de exportar la clave privada al guardarlo en fichero.
4
Llegados a este punto ya has subido el certificado digital a Contasimple, y sólo falta configurar el programa para que firme los documentos. Para ello debes configurar las opciones de firma en la sección de Firmar electrónicamente los documentos de más abajo.

Opciones de firma

Existen 3 opciones de firma para seleccionar:
  • No firmar: Los documentos que se configuren con esta opción no serán firmados electrónicamente
  • Firmar con el certificado de la empresa: Los documentos que se configuren con esta opción se firmarán con tu certificado digital, el cual debes haber subido siguiendo los pasos del punto anterior
  • Firmar con el certificado de la aplicación: Los documentos que se configuren con esta opción se firmarán con el certificado digital de la aplicación

Una vez seleccionadas las opciones de firma, haz click en el botón de Guardar.
5
Ya has terminado la configuración, a partir de ahora, los documentos (facturas, presupuestos y albaranes) se firmarán con las opciones que hayas seleccionado.

Altres tutorials


PAS A PAS VIDEO-TUTORIALS
Tutorial pas a pas sobre com emetre factures i generar-les en PDF.
Tutorial pas a pas sobre com crear pressupostos i generar el document PDF.
Tutorial pas a pas sobre com crear albarans i generar el document PDF.
Tutorial pas a pas sobre com utilitzar el mòdul de comptabilitat.
Tutorial pas a pas sobre com pagar, seguretat, mètodes de pagament.
Canviar logotip, posar compte bancari, text personalitzat
Canviar la contrasenya, canviar el meu email d'accés
Poder crear factures de tiquets
Tutorial pas a pas sobre com utilitzar l'eina multi-empresa.
Elements bàsics de la teoria de la comptabilitat de l'autònom i la PIME.
Tutorial pas a pas sobre com pujar documents en el núvol.
Llistat de les preguntes més freqüents de comptabilitat i les seves respostes
Tutorial pas a pas sobre com gestionar cobraments i pagaments de les factures.
Tutorial pas a pas sobre com emetre factures a clients de la UE o de l'estranger.
Tutorial pas a pas sobre com presentar telemàticament els impostos amb el pin24h.
Sincronitza factures amb les Hisendes forals a travès de TicketBAI
Tutorial pas a pas sobre com crear factures amb recàrrec d'equivalència.
Tutorial pas a pas per crear factures rectificatives.
Tutorial pas a pas sobre com donar d'alta un producte.
Tutorial pas a pas sobre com crear una factura en format Facturae.
Tutorial pas a pas sobre com configurar el teu compte de correu electrònic.
Explicació sobre què consisteix el model 303.
Tutorial pas a pas sobre com crear rebuts i generar remeses bancàries als teus clients.
Tutorial pas a pas sobre com gestionar les devolucions de rebuts SEPA.
Dates de cobrament i dates d'enviament de remeses
Aprèn a emplenar el Model 130 (model de l'IRPF trimestral) de l'Agència Tributària Espanyola...
Explicació sobre com exportar la comptabilitat a a3ASESOR.
Explicació sobre com obtenir el certificat electrònic.
Aprèn a configurar la signatura electrònica de documents
Aprèn a signar electrònicament les factures, pressupostos i albarans en PDF
Aprèn a signar electrònicament els teus fitxers del disc virtual
Aprèn a gestionar l'estoc dels productes del teu magatzem a l'hora de crear factures emeses i albarans
Aprèn què és i com crear fàcilment un bé d'inversió a Contasimple
Aprèn a importar els teus clients i proveïdors a partir d'un arxiu Excel
Aprèn com crear nous usuaris perquè puguin accedir a la teva empresa
Aprèn com funciona el registre de la jornada laboral per a empleats i com consultar els informes d'hores treballades.
Explicació sobre com administrar els gestors.
Tutorial pas a pas per configurar i sincronitzar les vendes de Zettle.
Aprèn a treure-li profit als informes d'empresa d'eInforma
Ja no cal que guardis les factures en paper durant anys!
Importa les teves factures emeses, rebudes o despeses directament al teu compte de Contasimple
Aprèn a registrar les teves factures i despeses amb el lector OCR de Contasimple
Aprèn a sincronitzar els comptes bancaris del teu negoci amb la teva comptabilitat
Aprèn a assegurar la reclamació de les teves factures impagades des del llistat de factures emeses
Afegeix els teus comptes bancaris i sincronitza els teus moviments.
Gestiona les teves etiquetes i vincula-les a tots els teus documents de facturació, comptabilitat i impostos
Aprèn com configurar la safata d'entrada del teu correu electrònic
Aprèn com exportar els teus llibres de registre llestos per a presentar davant la AEAT



Tornar



logo

Cegid és un dels principals actors en solucions de gestió empresarial al núvol per a Finances (ERP, tresoreria, impostos), Recursos Humans (Nòmina, gestió del Talent, gestió del Temps), Comptabilitat, Retail, Emprenedors i Petites empreses.

Manténte conectado

Ajuda

Altres versions

Empresa


Desenvolupadors

Països


Contasimple és un producte de CEGID SMB, SAU     Calle Labastida 10, 28034 Madrid, NIF A08147811, T 932 933 806