Aprèn a gestionar pagaments i cobraments de factures des de la web online de facturació i comptabilitat
   
932 933 806
Contacta'ns si tens dubtes

Configuración inicial

 Cómo gestionar los cobros o pagos de facturas



ÍNDICE DE CONTENIDO


Video tutorial: Cómo gestionar un cobro o pago de una factura en Contasimple.





Te recomendamos que visualices los videos en Alta definición.


Cómo gestionar un cobro o pago de una factura



1
Accede al módulo de Contabilidad haciendo click sobre la pestaña de Contabilidad en la parte superior de la pantalla.

Botón de acceso al módulo de contabilidad
2
La pantalla que se muestra es un resumen de tu contabilidad. Selecciona el trimestre en el que quieres trabajar (también llamado período) del desplegable de la parte superior derecha de la pantalla. El período que selecciones se mantendrá activo en las diferentes pantallas de la aplicación y toda acción que realices hará referencia a él.

En esta misma pantalla, podrás ver una previsión de cobros y pagos. Pon el cursor encima de las barras para obtener información más detallada.

Botón de acceso al módulo de contabilidad
3
Según tengas que gestionar los pagos o cobros de Facturas Emitidas, Facturas Recibidas o Bienes de Inversión deberás clickar sobre la opción con el mismo nombre en el menú de la parte superior izquierda de la pantalla.


Botón de acceso al módulo de contabilidad
4
Una vez en la pantalla de listado de facturas, dirígete a la factura para la cual quieres gestionar los cobros o pagos y en la columna de operaciones clicka sobre el icono de las monedas
 
.


Acciones del módulo de contabilidad
5
Al clickar sobre el icono se abrirá una ventana donde podrás registrar los cobros o pagos relacionados con esa factura.


Acciones del módulo de contabilidad


  • En el campo Cantidad pagada/cobrada indica el importe del pago/cobro que quieres registrar. Por defecto, el programa te sugerirá el importe total pendiente por pagar/cobrar.

  • En el campo Fecha indica la fecha real en que se realizó el pago/cobro. Es importante que reflejes la fecha real porque influirá en el cálculo de impuestos.

  • En el campo Método de pago/cobro selecciona el método de pago/cobro utilizado, por ejemplo, Efectivo o VISA de Empresa. Si dicho método no existe podrás crearlo desde esta misma página clickando sobre Nuevo Método.

  • En caso de tener que registrar pagos o cobros parciales de facturas, deberás proceder de la misma forma pero indicando el importe parcial a registrar. El programa permite que se registren tantos pagos o cobros por factura como sean necesarios, y el procedimiento es el mismo tanto para registrar el cobro de facturas emitidas como el pago de facturas recibidas.
6

Si necesitas crear un nuevo Metodo de pago/cobro, deberás clikar el botón Nuevo Método.

Acciones del módulo de contabilidad


A continuación te aparecerá la pantalla de Creación de un nuevo Método de Pago o Cobro.


Acciones del módulo de contabilidad


  • En el campo Nombre del Método deberás introducir el nombre con el que identificar el método, por ejemplo, VISA Empresa.
  • En el campo Tipo de Método tendrás que seleccionar el tipo para el método de pago que estás creando, por ejemplo, Tarjeta, Ingreso/Transferencia o Recibo Bancaria, por nombrar algunos de los disponibles.
  • El campo Número de Tarjeta/Cuenta Corriente sirve para especificar aquella información necesaria para identificar el método de cobro/pago, como el número de tarjeta o el número de cuenta corriente.
Cuando se hayan cumplimentado todos los campos se deberá clickar sobre el botón verde con el texto Aceptar para crear el método de cobro o pago.

Una vez creado, el programa cerrará la ventana actual y seleccionará automáticamente el nuevo método en el desplegable de métodos de la pantalla de Gestión de Cobros/Pagos


Acciones del módulo de contabilidad
7
Finalmente, bastará con clickar sobre Registrar para ver cómo el cobro o pago aparece registrado en la tabla de la parte inferior de la pantalla.

Acciones del módulo de contabilidad
8
¡Enhorabuena! Ya has registrado tu primer cobro o pago. Para volver al listado de facturas debes clickar sobre el botón Cerrar.

Acciones del módulo de contabilidad

Altres tutorials


PAS A PAS VIDEO-TUTORIALS
Tutorial pas a pas sobre com emetre factures i generar-les en PDF.
Tutorial pas a pas sobre com crear pressupostos i generar el document PDF.
Tutorial pas a pas sobre com crear albarans i generar el document PDF.
Tutorial pas a pas sobre com utilitzar el mòdul de comptabilitat.
Tutorial pas a pas sobre com pagar, seguretat, mètodes de pagament.
Canviar logotip, posar compte bancari, text personalitzat
Canviar la contrasenya, canviar el meu email d'accés
Poder crear factures de tiquets
Tutorial pas a pas sobre com utilitzar l'eina multi-empresa.
Elements bàsics de la teoria de la comptabilitat de l'autònom i la PIME.
Tutorial pas a pas sobre com pujar documents en el núvol.
Llistat de les preguntes més freqüents de comptabilitat i les seves respostes
Tutorial pas a pas sobre com gestionar cobraments i pagaments de les factures.
Tutorial pas a pas sobre com emetre factures a clients de la UE o de l'estranger.
Tutorial pas a pas sobre com presentar telemàticament els impostos amb el pin24h.
Sincronitza factures amb les Hisendes forals a travès de TicketBAI
Tutorial pas a pas sobre com crear factures amb recàrrec d'equivalència.
Tutorial pas a pas per crear factures rectificatives.
Tutorial pas a pas sobre com donar d'alta un producte.
Tutorial pas a pas sobre com crear una factura en format Facturae.
Tutorial pas a pas sobre com configurar el teu compte de correu electrònic.
Explicació sobre què consisteix el model 303.
Tutorial pas a pas sobre com crear rebuts i generar remeses bancàries als teus clients.
Tutorial pas a pas sobre com gestionar les devolucions de rebuts SEPA.
Dates de cobrament i dates d'enviament de remeses
Aprèn a emplenar el Model 130 (model de l'IRPF trimestral) de l'Agència Tributària Espanyola...
Explicació sobre com exportar la comptabilitat a a3ASESOR.
Explicació sobre com obtenir el certificat electrònic.
Aprèn a configurar la signatura electrònica de documents
Aprèn a signar electrònicament les factures, pressupostos i albarans en PDF
Aprèn a signar electrònicament els teus fitxers del disc virtual
Aprèn a gestionar l'estoc dels productes del teu magatzem a l'hora de crear factures emeses i albarans
Aprèn què és i com crear fàcilment un bé d'inversió a Contasimple
Aprèn a importar els teus clients i proveïdors a partir d'un arxiu Excel
Aprèn com crear nous usuaris perquè puguin accedir a la teva empresa
Aprèn com funciona el registre de la jornada laboral per a empleats i com consultar els informes d'hores treballades.
Explicació sobre com administrar els gestors.
Tutorial pas a pas per configurar i sincronitzar les vendes de Zettle.
Aprèn a treure-li profit als informes d'empresa d'eInforma
Ja no cal que guardis les factures en paper durant anys!
Importa les teves factures emeses, rebudes o despeses directament al teu compte de Contasimple
Aprèn a registrar les teves factures i despeses amb el lector OCR de Contasimple
Aprèn a sincronitzar els comptes bancaris del teu negoci amb la teva comptabilitat
Aprèn a assegurar la reclamació de les teves factures impagades des del llistat de factures emeses
Afegeix els teus comptes bancaris i sincronitza els teus moviments.
Gestiona les teves etiquetes i vincula-les a tots els teus documents de facturació, comptabilitat i impostos
Aprèn com configurar la safata d'entrada del teu correu electrònic
Aprèn com exportar els teus llibres de registre llestos per a presentar davant la AEAT



Tornar



logo

Cegid és un dels principals actors en solucions de gestió empresarial al núvol per a Finances (ERP, tresoreria, impostos), Recursos Humans (Nòmina, gestió del Talent, gestió del Temps), Comptabilitat, Retail, Emprenedors i Petites empreses.

Manténte conectado

Ajuda

Altres versions

Empresa


Desenvolupadors

Països


Contasimple és un producte de CEGID SMB, SAU     Calle Labastida 10, 28034 Madrid, NIF A08147811, T 932 933 806